It'll be grand - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu It'll be grand - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu

It'll be grand

Door: elise

Blijf op de hoogte en volg elise

01 November 2012 | Ierland, Cork

It'll be grand. You'll be grand. That's grand. I'll be grant. Dat is waarschijnlijk de meeste gebruikte uitdrukking hier. Het wordt denk ik nog vaker gebruikt dan craic (wat plezier, fun, entertainment betekend). Maakt niet uit waar het gesprek over gaat, it'll be grand. Weekendje weg-> it'll be grand. Moeite met het schrijven van een essay -> you'll be grand. Het drukt wel een beetje de levenstijl uit hier, maak je geen zorgen, het komt wel goed.
En nog een typisch Cork woordje: Like. Dat wordt te pas en te onpas gebruikt. You're heading out tonight for a pint, like?

Nu zit ik even te denken wat heb ik ook alweer allemaal gedaan sinds mijn laatste blog. Best veel eigenlijk. Uiteraard colleges gevolgd. Twente gekeken in de mardyke. Een nieuwe pub ontdenkt met super live muziek. Een duo, dame en heer. Gitaren, zang, en vooral die vrouw heeft zo'n lekkere stem.
Uitgaan zonder iets te drinken. Dan blijkt dat echt iedereen zoo dronken is als ze uitgaan. En sommige mensen zijn dan zoooo irritant. Anderen juist erg vermakelijk.
Dan had ik nog een uitnodiging van een ander Nederlands meisje vrijdagavond om bij haar langs te komen. Eerst daar wat drinken en daarna uitgaan met haar vrienden hier. Erg gezellig, weer een hoop leuke nieuwe mensen leren kennen.

Zaterdags naar de Jameson Distillery geweest. Een rondleiding gehad door de oude fabriek. Aan het einde van de tour zochten ze vrijwilligers om whiskey te proeven (iedereen kreeg sowieso 1 gratis whiskey). Daar offer ik mij wel voor op. Ook al houd ik niet zo van whiskey.
Maar goed, de schotse Johnny Walker was echt niet te drinken, erg bitter.
De amerikaanse Jack Daniels was iets beter. De Ierse Jameson was het beste weg te krijgen haha :P.
Voor de gratis whiskey kon je kiezen hoe je hem wilt drinken, on the rocks of gemixt met iets. Ik heb hem met sprite gehad. Dat bleek een erg goede combinatie! =)

Afgelopen weekend was het Jazz Festival in Cork. Dus dat heb ik zaterdag, zondag en maandag uiteraard bezocht. In bijna alle pubs waren er optredens. Dus erg moeilijk kiezen. Op zaterdags heb ik Lazy habits gezien. Een bandje met rap en trompet. Klonk erg goed. Daarna nog een zangeres gezien met een beetje jaren 50 rock n roll muziek. Super!
Zondags Get the blessing. Een band van een van de leden van radiohead, die waren ook erg goed. En dan maandag nog een ska-punkband. ook supergoed!
Wat ook erg fijn was aan het jazzfestival is dat iedereen zich er voor kleedde. Mannen in pak, vrouwen in cocktailjurkjes enzo. Wat een verademing om mensen een keer goed gekleed te zien in plaats van hoeren en joggingbroeken.

Maandags waren we trouwens vrij van college. Het is hier een bank holiday. Nationale vrije dag. Geen idee waarvoor, maar ik vond het wel prima.

Dinsdags heb ik een keertje mijn Engelse les geskipt om te volleyballen. Er is hier namelijk op dinsdagtraining voor iedereen. En op donderdag en zaterdag alleen voor mensen die uitgenodigd zijn. Dus daarvoor heb je een bepaald niveau nodig.
Ik heb een keertje meegetraind en heb de uitnodiging voor hèt damesteam binnen. Dus vanavond ook weer getraind. Voel me nu wel 80. Echt alle spieren doen pijn. En ook mijn handen zijn pijnlijk, mijn onderarm blauw, knieen geschaafd. Duidelijk niet meer gewend om te spelen, zeker niet zonder kniebescherming.
Maar wel erg leuk om weer te spelen! =)

Dan was het gister ook nog eens halloween. En dat wordt hier goed gevierd. Dus ik heb gister ook halloween gevierd. Verkleed en wel de stad in en bijna alle pubs hebben wel een halloweenfeest. En er zijn hier zoveel mensen die super verkleed zijn! Soms lijkt het al het nepbloed net echt. Goed feestje dus gister!

Morgen maar weer eens de bieb in om flink te studeren (want dat vergeet ik af en toe wel :P) En dan komt zaterdag eindelijk mijn pak hagelslag aan!!! Eh ik bedoel natuurlijk: mijn ouders komen op bezoek, Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

elise

Een paar maanden in het Ierse Cork, voor het volgen van een minor.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10305

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 30 November -0001

Ierland 2012

Landen bezocht: