Voorbereidingen - Reisverslag uit Goor, Nederland van elise haar - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Goor, Nederland van elise haar - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: elisevandaar

Blijf op de hoogte en volg elise

18 Juli 2012 | Nederland, Goor

Welkom op elisevandaar.waarbenjij.nu,

Net als de meeste reizigers, houd ik ook een waar-ben-jij-nu-blog bij. Beetje cliché, maar het hoort er toch bij he. Zo kun je mooi op de hoogte blijven van mijn avonturen. Al zul je vast ook vaak foto's en updates op mijn facebook vinden.

In dit dagboek kun je vanaf nu de reisverlagen, foto's en video's van mij lezen en reacties plaatsen.

Wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen, schrijf je dan in voor de mailinglist van elisevandaar en ontvang direct een e-mail voor elk nieuw reisverslag! Schrijf je in voor deze mailinglist in het "Blijf op de hoogte"-blok op deze pagina!

Het is nu halverwege juli, dus nog ongeveer anderhalve maand voor ik naar Ierland vertrek. Precieze datum is nog niet bekend. Ik heb zelf de voorkeur voor maandag 10 sept. Maar paps en mams zouden mij graag zelf naar het vliegveld brengen, dus het liefst in het weekend.

Het boeken van een vliegticket is 1 van de vele voorbereidingen waarop ik op het moment nog mee bezig ben. Net als het regelen van verzekeringen, studiefinanciering (leningen, vergoeding ov-kaart, uitwonende beurs), woonplek etc.

Woonplek is inmiddels bekend, dit wordt het studentencomplex Farranlea Hall (zie foto).

Doordat ik zo druk ben met de voorbereiding, denk ik uiteraard terug aan mijn vakantie van vorig jaar in Ierland, samen met Kim. Toen zijn we ook in Cork geweest. Mijn eerste indruk toen was, gewoon een redelijk grote stad, een beetje een Hengelo, niet heel bijzonder. Wel heel heuvelachtig. Ik weet nog dat we toen met kilo's bagage van het busstation een berg op naar het hostel moesten sjouwen. Ik geloof dat ik nu van het vliegtuig maar rechtstreeks een taxi naar mijn appartementje neem.
Hoewel we Cork overdag wat doorsnee vonden, bleek het 's avonds een echte party town. Cork, where the craic is mighty.
Oh en dan alle mannen die we daar zijn tegen gekomen. Paddy, met dat oortje. De drie britten, De Italiaanse Harm look-a-like, de Derrik look-a-like, Sam de Canadees, Eamonn, onze Galwaygids, sje frensje guy with sje sjocolate cake en de vele anderen.

Ben benieuwd of mijn bevindingen van vorig jaar in september anders zullen zijn.

Ik hoop in ieder geval in de komende paar maanden weer legendarische verhalen te hebben, net als afgelopen jaar. Met quotes als:
- You wanna go for a sess?
- you've taken all your belongings with ya and you're gonna jump off the cliffs?
- It's very windy these days. So don't go throwing rocks of the cliffs. Because they will blow straight up and hit you in the face.
- I wanna wrestle a bear.

Oja die quotes zijn natuurlijk met zo'n geweldig Iers accent he =).

In ieder geval, ik kan niet wachten tot ik op het vliegtuig naar Ierland stap.

  • 19 Juli 2012 - 10:11

    Kim:

    JEEEEJ de eerste!!
    Ik wens je alvast heeeel veel plezier! Dat het komende half jaar maar net zo mooi en mighty mag zijn als die 12 dagen vorig jaar!
    Ik kom uiteraard op bezoek, dat is bij deze (nogmaals) beloofd! Aargghh you lucky bastard! IERLAND!

  • 02 September 2012 - 22:28

    Charlotte CFJM Janssen:

    Elise,
    super veel plezier!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Goor

elise

Een paar maanden in het Ierse Cork, voor het volgen van een minor.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 10318

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 30 November -0001

Ierland 2012

Landen bezocht: