Bijna! - Reisverslag uit Goor, Nederland van elise haar - WaarBenJij.nu Bijna! - Reisverslag uit Goor, Nederland van elise haar - WaarBenJij.nu

Bijna!

Blijf op de hoogte en volg elise

28 Augustus 2012 | Nederland, Goor

Zoo wat gaat de tijd snel zeg! Nog anderhalve week en dan zit ik in het vliegtuig naar Cork.
Alles is eigenlijk geregeld. In feite hoef ik alleen mijn spullen nog in te pakken. Laatste week staat in het teken van voorlopige laatste keren en afscheid nemen.
De 31e nog een een gezellig hapje eten en wijntjes drinken met vriendinnen. 1 sept nog Ground Zero. 2 sept voorlopig de laatste wedstrijd in de grolsch veste. 6 sept voor de laatste keer winkelen in Nederland. 7 sept voor de laatste keer werken, 8 sept het laatste feestje in Nederland.

Maar wat staat mij dadelijk eigenlijk te doen in Ierland?! Nou het volgende:
Op 24 sept. starten mijn colleges. Ik wil de volgende vakken gaan volgen:

- Sociology of deviance ( sociologie van criminaliteit)
- current debates in sociology (hedendaagse vraagstukken in de sociologie)
- comparative social policy (vergelijking van het sociale beleid in verschillende landen)
- childcare policy and practice ( jeugdzorgbeleid en praktijk)
- sociology of the family (sociologie van het gezin)
- introductory in sociology (introductie in sociologie)

Maar ik hoor je denken, als je pas op 24 september hoeft te beginnen wat ga je dan tot die tijd doen? Nou! Vanaf 10 september is er een welkomstprogramma voor nieuwe buitenlandse studenten. De eerste week is het programma hetzelfde namelijk om 12.00 openingspraatje, gevolgd door een stadswandeling en 's avonds feest. Dus daar ga ik 's maandags heen. Ik kan mij dan ook opgeven voor een dagtripje naar Kinsale op zaterdag en Cobh op zondag.
De andere dagen van die week wil ik nog wat rondreizen. In ieder geval naar Kilkenny, om daar een.... Kilkenny te drinken =) En wie weet ben ik 's maandags wel wat mensen tegen gekomen die ook wel in zijn voor een tripje.

In de tweede week staan er wat leukere activiteiten op het programma zoals friendship speeddaten, workshop GAA sports (gaelic football en hurling) en de nationale finale Gaelic Football. Daarnaast begint de officiële introductie voor buitenland student op 19 sept. en daar moet ik ook aanwezig zijn, want anders kan ik mij niet inschrijven voor de vakken die ik wil gaan doen.

Genoeg leuks om naar uit te kijken. Ik kan in ieder geval niet wachten om mijn eerste verslagjes vanuit Ierland te typen!

  • 28 Augustus 2012 - 15:14

    Kim:

    Ik kan niet verwoorden hoe jaloers ik op je ben nu ik dit allemaal lees! De vakken zijn ook super interessant! Maar het is je gegund en hoop dat je daar (weer!) de tijd van je leven hebt! Tot nog een paar keer (laatste Twente en laatste NL feestje sowieso!) :D!

  • 28 Augustus 2012 - 15:24

    Elise Van De Haar:

    Ik zat trouwens te kijken op de site van UCC (de universiteit) welke modules je kunt volgen als je een ierse student bent, als buitenland student is er maar een beperkt aanbod, en daar zitten zoveel vakken tussen waarvan ik denk, WIL IK OOK DOEN!!! Ik noem er maar wat:
    - Social Justice and Mental Health: Combating Discrimination, Labelling and Stigma
    - Youth Policy and Practice
    - Sociology of Law: Legal Justice, Human Rights and Social Change
    - Contemporary Ireland: Formations of Gender, Race, Ethnicity and Class

  • 30 Augustus 2012 - 20:31

    Edith:

    Spannend..........

    geniet van al je afscheid activiteiten

    liefssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Goor

elise

Een paar maanden in het Ierse Cork, voor het volgen van een minor.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 10316

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 30 November -0001

Ierland 2012

Landen bezocht: