Dag Nederland, Hallo Ierland - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu Dag Nederland, Hallo Ierland - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu

Dag Nederland, Hallo Ierland

Blijf op de hoogte en volg elise

09 September 2012 | Ierland, Cork

Vanochtend, wat zeg ik vannacht, ging de wekker extreem vroeg en om half 6 zat ik in de auto richting schiphol. Dankzij het feestje van Kim de avond ervoor was ik heerlijk fit, dus hoppaa, avontuur kom maar op!

Rond half 8 leverde ik mijn bagage af (wel 2,5 kg teveel, maar de vrouw zei niets =)) en was het tijd om mijn ouders gedag te zeggen. Dag Pap, dag mam, tot over een paar maanden.

Na de paspoortcontrole en de controle van handbagage was het tijd om te wachten. Tijdens het wachten hoorde ik al heel wat Ierse mensen om mij heen. Zo'n tof accent, geen probleem omdat de komende maanden te horen. Het vliegtuig had 15 min vertraging, maar wel zijn wel op tijd geland. We zullen de wind wel mee hebben gehad.

Vanaf het vliegveld heb ik een taxi naar mijn appartement gepakt. Bijzondere taxichauffeur. Donkere man, met een heel apart lachje, een giecheltje. Oh you're from the Netherlands. Sprechen sie Deutsch? Gighigihgigiii. Ja, ich spreche auch Deutsch.
Viel me vorig jaar trouwens ook al op, dat er best veel Ieren Duits spreken.
Overigens wist mijn taxichauffeur de weg niet helemaal, dus zijn we een stukje verkeerd gereden, wel fijn dat die teller dan mooi daar blijft lopen he =P

Vervolgens heb ik mij ingechecked in het appartement, bij de vriendelijke jongeman Brian, met een heel typisch Iers uiterlijk (roodharig, blauwe ogen). Als er iets is, mag je altijd langs komen, geen probleem, en ooh laat die bagage maar staan, ik breng die zo wel naar je kamer, dan hoef je niet zoveel te sjouwen. Heel fijn =).

Mijn kamer is niet heel groot, maar prima voor de komende paar maanden. Alle spullen zijn inmiddels uitgepakt, nouja bijna dan, want kleerhangers heb ik hier nog niet. Uiteraard heb ik de foto en het vaantje een plekje gegeven dames!

Ik deel dit appartement trouwens met 5 personen. Iedereen heeft een eigen kamer en badkamer, maar we delen de keuken/woonkamer. Toen ik vanochtend aan kwam, was er nog maar 1 meisje, de andere kamers waren nog leeg. Inmiddels is er nog een meisje bijgekomen. Aardige meiden, ik denk dat vooral diegene die ook vandaag is gekomen erg gezellig is.

Nou ga ik vanavond denk ik niet heel veel uitvoeren, er staat van de week denk ik wel genoeg op de planning, al weet ik nog niet wat. I'll see where Ireland takes me!

Ps, Kim, ik heb in de supermarkt nog gekeken of ik onze grote vriend devils bit nog zag, maar helaas.

Ps2. De meeste Ieren zeggen bij een begroeting "Hi, How're ya?" Ik vraag me af of ze ook daadwerkelijk verwachten dat je vertelt hoe het gaat, of dat het gewoon een begroeting is, maar dat ze geen antwoord verwachten.

  • 10 September 2012 - 12:32

    Coen:

    Hey Elise,

    Wat leuk dat we jouw avonturen in Ierland kunnen volgen! Wat fijn dat mijn broertje Brian zo vriendelijk was om jou te helpen met de spulletjes. Alvast veel plezier daar gewenst...

    Coentje Guiness

  • 11 September 2012 - 11:56

    Kim:

    Liesjaaahhh... Hoezo geen Devils Bit?? Wat drink je dan nu bij het ontbijt? ;)
    Klinkt allemaal al errug goed! Zal je even een pm via FB sturen voor je nieuwe nummer!
    Al meer mensen/roomies ontmoet??

    Veel plezier!
    Slainte!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

elise

Een paar maanden in het Ierse Cork, voor het volgen van een minor.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 10320

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 30 November -0001

Ierland 2012

Landen bezocht: