Getting Settled - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu Getting Settled - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu

Getting Settled

Blijf op de hoogte en volg elise

11 September 2012 | Ierland, Cork

Inmiddels ben ik al twee dagen in Cork en begin ik al aardig te wennen. Gisteren was er een welcome meeting voor buitenland studenten, gevolgd door een city walking tour en ’s avonds een class party. Ze waren er niet op voorbereid dat er op dag 1 al zoveel mensen zouden komen. Normaal zijn er op dag 1 ongeveer 20 studenten en nu waren het er ongeveer 100. Dus werden we in meerdere groepen verdeeld. Ik zat in een leuke groep met Duitsers, Fransen, Oostenrijkers, Amerikanen, een Fin, een Noorse, een Spanjaard, een Keniaan, een Turkse, en 3 Nederlandse meiden. Tijdens de meeting is ons verteld dat er heel veel clubs en society’s zijn op de campus en dat het superleuk is om ergens lid te worden. Belangrijk is dat je deelneemt en niet dat je ergens heel goed in bent. De clubs en de society’s zijn er om ‘lifeskills’ te ontwikkelen. Well than, I might join the math society for a couple of months haha.

Vooral de walking tour was erg gezellig. Met twee Ierse studenten een beetje door Cork gewandeld. Ik weet nu waar ik me vanaf donderdag een week lang kan vermaken, namelijk bij het Oktoberfest. Eenmaal in de stad hebben we meteen een Ierse simkaart geregeld, dus ik heb nu ook een Iers nummer.
’s Avonds was er een class party. We zouden eerst gratis pizza krijgen, en daarna de stad ingaan. Maar ze waren nog steeds niet berekend op zoveel mensen, dus duurde de pizza erg lang. Wij zijn de stad maar ingegaan, hebben daar wat gegeten en zijn toen een pub in gerold, de eerste pint is een feit =). In de pub was live muziek, en op een gegeven moment was er een Ier die Ierse Folksdansen ging leren aan een groep Spanjaarden. Wij hebben ze een beetje uitgelachen, wetende dat wij het er niet beter vanaf zouden brengen.

Oja twee van de Duitsers komen uit Hannover, rara wat ik op 20 september doe. Juist met de Duitsers Fc twente - Hannover kijken =)

Voor vanmiddag hebben we afgesproken in de stad. Beetje winkelen en een tripje boeken. We gaan morgen namelijk met een hele groep (13 man/vrouw) de ring of kerry bezoeken, Leuk!!

Vanavond is er weer een class party (de hele week is er hetzelfde programma). Ik ga niet wachten op de pizza. Ik zoek iedereen wel op in de pub. =)

Ik las bij Sharon en Lize (twee klasgenoten die ook in Ierland studeren, maar dan in Maynooth) dat hun universiteit net Hogwarts is, nou die van mij ook (zie foto). Overigens zie je in Ierland op alle ansichtkaartje schapen, koeien of een dolfijn staan. Het zijn symbolen van Ierland, nou die heb ik eigenlijk nog niet gespot, maar gister liep er op de campus wel een vos rond, wtf…

Oja overigens staat er voor zondag een tripje naar Cobh op het programma. Je weet wel de stad die de Titanic voor het laatst gezien heeft.

  • 11 September 2012 - 22:47

    Kim:

    Jeej! Op de hoogte blijven! Wow.. saai windesheim.. Waarom zien hogescholen/universiteiten er hier niet zo indrukwekkend uit? Dolfijn was uit Dingle, remember?? 20 jaar geleden eenmalig gezien ofzo? Koeien en schapen grazen in de bergen en zijn alleen te bezichtigen vanuit bussen :P..
    Veel plezier in the Ring of Kerry! Maar: hup Mayo! ;)

  • 11 September 2012 - 23:30

    Sharon:

    Ha !

    Heerlijk he, Ierland :) Lize en ik hadden het er net over dat we vandaag pas een week in Ierland zijn maar dat het al veel langer lijkt omdat we ons zo thuis voelen. Ik hoorde net ook over Oktoberfest !! Top !! haha.... Veel plezier. Wij hebben morgen het officiële welkomstwoord van de directeur van de universiteit en allerlei informatie dingetjes. Ben benieuwd. Wij hebben het in ieder geval enorm naar ons zin. Jij ook zo te lezen :)

  • 13 September 2012 - 08:17

    Rieke:

    Hey Elise,

    Zo te lezen ben je al behoorlijk gesetteld? Leuk om te lezen hoor, veel mensen ontmoeten en lekker naar de pub! Wanneer begint 't 'echte' studeren? Heb je nog eerst tijd om lekker rond te kijken, want dat is wel fijn.

    Veel plezier bij 't Oktoberfest volgende week en ik blijf je volgen..
    Groetjes, Rieke

  • 16 September 2012 - 21:44

    Elise Van De Haar:

    jaa de dolfijn was in dingle, wel remembered Kim!
    Het echte studeren begint op 24 september, dus ik hoop nog een week vakantie. Ik heb een aantal vakken moeten wijzigen, vanwege rooster problemen of omdat ze niet meer worden gegeven, dus nog even afwachten wat mijn rooster wordt. Er ontbreekt namelijk nog 1 vak.
    Ik moet trouwens zeggen dat ik nog niet bij het oktoberfest ben geweest :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

elise

Een paar maanden in het Ierse Cork, voor het volgen van een minor.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 10314

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 30 November -0001

Ierland 2012

Landen bezocht: