Trips and Pubs - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu Trips and Pubs - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu

Trips and Pubs

Blijf op de hoogte en volg elise

16 September 2012 | Ierland, Cork

Zoo, ik heb eindelijk weer eens tijd om achter mijn laptop te kruipen om een verhaaltje te typen en ik heb ook nog eens internet (want die doet het meestal niet).
De afgelopen dagen heb ik heel wat gezien en gedaan. Woensdag heb ik met een tourbus inclusief ierse gids de ring of kerry rondgereden. WOW! Dat is werkelijk prachtig. De foto's doen eigenlijk nog geen eer aan hoe mooi het is. Verder is het wel een lange zit zo'n tour. Af en toe er uit om foto;s te maken of pauze te houden, maar verder zit je toch voornamelijk in de bus. Het was vooral ook erg gezellig om met zo'n groep een tour te doen, zo leer je elkaar toch weer wat beter kennen. Zo was het Noorse meisje, dat naast me zat, niet erg onder de indruk. " Zo ziet het er bij mij thuis ook uit, alleen hebben ze hier geen sneeuw op de bergen." Ik wou dat het er bij ons in Nederland zo uit zag =P Naderhand hebben we nog even een biertje gedaan in the Raven, en jawel ze hadden er Grolsch beugels.

Donderdag hebben we een bezoekje gebracht aan Blarney Castle. Best een mooi kasteel. Ergens boven in zit the famous Blarney stone. Een steen waarvoor iedereen in de rij staat om hem te kussen, want dat betekend 7 jaar geluk. Dat kussen gaat niet zomaar, daarvoor moet je op je rug gaan liggen en achterover hangen. Persoonlijk zag ik het niet zo zitten om acrobatische toeren uit te halen om een vooral onhygienische steen te kussen. Die dag was het trouwens heerlijk weer, dus hebben we nog een eeuwigheid in het gras gelegen in de zon.
's Avonds was er een pubcrawl. Voor 10 euro bezocht je 4 verschillende pubs/clubs een kreeg je 3 gratis shotjes en gratis entree in de laatste club. De eerste pub kende ik al, maar zeker de derde pub vond ik een erg leuke. Al was ik blij dat ik daar iemand anders blij kon maken met mijn sambuca (bleegh! Zeker nadat ik al een sambuca en tequila had gehad)

Vrijdag heb ik rustig aangedaan. 's middags ben ik gaan shoe shoppen met het Noorse meisje. Een moeilijke opgave om leuke platte schoenen te vinden, hier dragen ze alleen hoer-hoge hakken. Naderhand zijn we gaan koffie/the drinken in een coffeeshop haha, met nog een aantal anderen. Oh en natuurlijk met een lemon cheese cake drbij. 's avonds zijn we met zijn allen bij twee duitsters thuis gaan zitten. Erg gezellig!

Zaterdag was het tijd voor Kinsale. Je kon je namelijk van tevoren opgeven voor een dagtrip. Kinsale op zaterdag of Cobh op zondag. Ik heb voor Cobh gekozen, maar ik had samen met een Oostenrijks meisje bedacht dat we zaterdags best zelf met de bus naar Kinsale konden gaan. Kinsale heeft een heel hoog schattigheidsgehalte. Het is een havenstadje met 2 fords, very pretty.
's avonds was het tijd voor, jawel, de pub. An Brog een oude bekende van vorig jaar, met tot nu toe de goedkoopste pints en later nog een traditional irish pub met live muziek, Leuk, leuk!

Vandaag was dus Cobh de bestemming, ook een havenstadje. Het is de plaats waar de titanic voor het laatst is geweest voor dat het uitvoer naar Amerika en het ergens in de oceaan naar de bodem zonk. Dus er was aardig wat over de titanic te vinden in Cobh. Onder andere de titanic experience. Aan het begin krijg je een ouderwetse ticket met een naam van een titanic passagier er op, aan het eind van de experience kreeg je te horen of je de tocht had overleefd. Ik was de 27 jarige Julia Barry uit Amerika, ik reisde derde klasse and I got lost. Oftewel ik ben dood en mijn lichaam is nooit gevonden. Ook hier hebben we nog ergens wat gedronken en wel een vanilla hot chocolate. En dat is zooooo lekker. Hopelijk zit er in Cork ook ergens een Mojoes.

Anyway de meeste Ieren zijn hele leuke vriendelijke mensen. Heel behulpzaam ook. However 's avonds met stappen lopen er vooral heel veel halfnaakte dames rond. Extreem korte rokjes en topje. Hoer-hoge hakken, tonnen aan make-up en dood haar van het stijlen. Ik vraag me vooral af waarom je je op die manier kleed voor het stappen. Het ziet er echt niet uit. Het is behoorlijk goedkoop. Ik heb het ze nog niet persoonlijk gevraagd, because they look kinda evil. Andere normaal geklede Ierse meiden vertelden me dat ze gewoon sex willen.. okee.....

Verder kom ik met het stappen voor heel veel internationals tegen en freshers (eerstejaars). De meeste andere Ierse studenten zijn nog niet gearriveerd, die komen pas als het semester begint, dat is dus volgende week.

Het rondhangen met een boel verschillende nationaliteiten is erg leuk. Je komt zo heel veel te weten over de verschillende landen. Iedereen is vooral heel nieuwsgierig naar hoe het er in andere landen aan toe gaat.

Anyways ik ga maar eens uitvogelen wat de plannen voor vanavond zijn! Daag!

  • 20 September 2012 - 15:50

    Kim:

    Heeeuy

    Even mn reputatie van "elises blog spammer' waarmaken.. Dus bij deze ook een bericht! Life's all good in the mighty Ireland ziet ik! Staat het boekje al vol??

    Bij Molly's houden ze rekening met je veranderende nationaliteit.. Ze bouwen er een eetcafe.. met Irish Stews! Big Belly's heet het straks.. Ik weet waar jij te vinden bent vanaf januari :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

elise

Een paar maanden in het Ierse Cork, voor het volgen van een minor.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10319

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 30 November -0001

Ierland 2012

Landen bezocht: