Mijn top 5 places to be in Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu Mijn top 5 places to be in Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van elise haar - WaarBenJij.nu

Mijn top 5 places to be in Cork

Blijf op de hoogte en volg elise

01 Oktober 2012 | Ierland, Cork

5. Mojoes
Mojoes zit eigenlijk in Cobh, dat is niet heel ver van Cork vandaan. Volgens facebook zit er ook een in Cork, naast het ziekenhuis. En dat is niet ver van mijn appartement vandaan. Maar volgens de geruchten is die gesloten, dus dat ga ik nog even tot op de bodem uitzoeken. In ieder geval Mojoes is een coffee house. Koffie drink ik er niet, want ze hebben er ook theetjes en hot chocolate in verschillende smaken. Jawel Vanilla hot chocolat of Hazelnut hot chocolate, en die zijn erg delicious! En daarnaast hebben ze ook vele soorten cakes, taartjes, muffins, brownies, scones en ga zo maar door. Mocht de mojoes inderdaad verdwenen zijn, dan hoop ik dat er in Cork nog een plek te vinden is waar ze Vanilla hot chocolate schenken!

4. An brog
An Brog is een beetje een alternatieve tent in Cork en staat bij mij al sinds de vakantie van vorig jaar hoog in het vaandel. De muziek die ze draaien is niet mainstream, maar is vaak uit het rockgenre. Het bier is er voor 11 uur goedkoop, dat wordt uiteraard gewaardeerd. Er zijn veel activiteiten in An Brog, zoals beerpong, dobbelspellen, tafelvoetbal, Pubquiz. Daarnaast spelen er ook vaak bandjes al met al een hoog entertainment gehalte. Daarnaast is er bij de an Brog een beergarden. Dat wil zeggen een buitengedeelte waar je kunt staan/zitten/hangen, met je biertje en sigaretje. Het geluidsniveau is er een stuk lager, waardoor je er zowaar een gesprek kunt voeren. Wat zorgt voor de nodige aanspraak met locals. En dat vind ik nou leuk, kletsen met de locals.

3. Live music pubs
Er zijn verschillende goede live music pubs. Dus is het moeilijk er een uit te kiezen. Mogelijkheden zijn an spailpín fánach (live muziek op maandag), the Counihans (live muziek op zondag), South County. In deze pubs zijn mensen van alle leeftijden te vinden. De sfeer is er goed, wat uiteraard komt door de goede muziek. Pintje erbij en je hebt het echte Ierse gevoel te pakken. Wat ik extra leuk vind aan de spailpín fánach is het gratis eten dat je er krijgt. Rond een uurtje of 11 worden er mandjes met sandwiches, worst en patat op de tafels gedropt.

2. Crane Lane theater.
Ik weet niet of ik dit een club moet noemen of en bar. Bij een club in Ierland denk ik meteen aan een plek vol met Neggars* met alleen top 40 dance muziek. Dit is een plek waar iedereen normaal gekleed is, de muziek is gevarieerder. Er zijn verschillende ruimtes, de ene ruimte is meer geschikt om te zitten en te kletsen en de ander heeft een dansvloer. En dan is er ook nog een verwarmd buitengedeelte. Waar je ook hier veel aanspraak hebt met de locals. (oja een prima alternatief voor crane lane is the bodega)


1.Woolshed/ Mardyke sportsbar
Dit is dan toch echt mijn absolute top favoriet. Het is misschien maar goed dat ik hier niet om de hoek woon (een vriendin van me namelijk wel). In the woolshed kun je hele dagen sport kijken. Alle voetbal/rugby/american football/kickboksen/golf/... noem het maar op en je kunt het er kijken. Er zijn zo’n 20 verschillende schermen en op ieder scherm is een andere wedstrijd te doen. Helemaal ideaal: Je kunt wedstrijden aanvragen en een tafel bij het scherm reserveren. Op deze manier kan ik prima alle Twente wedstrijden volgen. Je kunt je voorstellen dat je hier nooit alleen zit. Er zitten altijd wel wat kerels een wedstrijd te kijken. Dus biertje, wedstrijd en eventueel nog wat pubvoer. Ik geloof dat ik hier wel kan wonen. Ooh en dan vergeet ik nog dat je boven ook kunt bowlen/poolen/snookeren/ tafeltennissen. Hier is de craic echt mighty!

* Neggars zijn schaars geklede dames(de kleding heeft meer weg van ondergoed dan een kort rokje en topje) met dodelijk hoge hoeren hakken. Een flink laag plamuur en nephaar. Heb je nu het beeld voor je van de Nederlandse meisjes die tijdens het uitgaan meer make-up dan kleren dragen? Dat is nog niets in vergelijking met deze meiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

elise

Een paar maanden in het Ierse Cork, voor het volgen van een minor.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 10313

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 30 November -0001

Ierland 2012

Landen bezocht: